POLITYKA PRYWATNOŚCI

1. Wstęp i Informacje Ogólne

Szanowny Użytkowniku w oparciu o art. 13 ust. 1−2 RODO (rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119, s. 1)) przygotowaliśmy dokument, z którego uzyskasz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych.

Dane osobowe przekazane nam przez użytkownika podczas kontaktu są traktowane z najwyższą poufnością i bezpieczeństwem. Nie zostaną one udostępnione podmiotom trzecim bez jego wyraźnej zgody.

2. Administrator Danych Osobowych

Administratorem danych osobowych jest firma: Przemysław Darmofał, wpisana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadająca adres miejsca głównego wykonywania działalności: woj. POMORSKIE, pow. Gdynia, gm. Gdynia, miejsc. Gdynia, ul. Romana Felińskiego, nr 5, lok. 45, 81-578, NIP: 7451839300, REGON: 382372518, telefon kontaktowy: +48 797 690 710, adres poczty elektronicznej: biuro@przem-bud.pl

3. Definicje Kluczowych Pojęć

  • Użytkownik: osoba odwiedzająca i korzystająca ze strony [wpisz dane] oraz osoba, która wyraziła zgodę na przetwarzanie jej danych i która jest zainteresowana ofertą Administratora
  • Dane osobowe: wszelkie informacje, które pozwalają na identyfikację osoby fizycznej, niezależnie od tego, czy identyfikacja ta jest bezpośrednia, czy wymaga dodatkowych kroków, (w rozumieniu art. 4 pkt 1 RODO.)
  • Przetwarzanie danych: operacje wykonywane na danych osobowych takie jak m.in.: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie,
  • Strona internetowa: inaczej strona www to jedna ze stron internetowych wchodzących w skład tej samej witryny internetowej, która hostowana jest pod domeną [wpisz dane], którą możemy otworzyć za pomocą przeglądarki internetowej.
  • RODO: oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1).
  • Cookies: fragmenty danych, które serwer internetowy wysyła do przeglądarki użytkownika, a następnie przeglądarka przechowuje je na urządzeniu.

4. Rodzaje Gromadzonych Danych Osobowych

  • Dane podawane dobrowolnie: Imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu (zbierane przez formularze kontaktowe)
  • Dane zbierane automatycznie: Np. adres IP, dane o urządzeniu (typ przeglądarki, system operacyjny), dane nawigacyjne (odwiedzane strony, czas spędzony na stronie), dane geolokalizacyjne.

5. Pozyskiwanie, cel gromadzenia, zakres oraz czynności przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania danych osobowych przez Administratora jest umożliwienie zawarcia i wykonania umowy o usługi, jak również zapewnienie płynnej komunikacji w trakcie ich realizacji.
Podstawą prawną przetwarzania Danych Osobowych jest:
– art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez osobę, której te dane dotyczą,
– art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, gdy jest to niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
– art. 6 ust. 1 lit c) RODO, przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
– art. 6 ust. 1 lit f) RODO, przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora

6. Okres Przechowywania Danych

Dane osobowe, które są gromadzone w celach wskazanych w polityce prywatności będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z terminów przedawnienia roszczeń, praw Konsumenta czy innych praw w tym zakresie.

7. Odbiorcy Danych Osobowych

W celu zapewnienia prawidłowego działania strony internetowej, Administrator korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie koniecznym do jego zrealizowania.

Przykładowymi odbiorcami danych osobowych Użytkowników strony internetowej są:

  • dostawcy usług wspomagających pracę Administratora strony internetowej np. dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia strony internetowej, poczty elektronicznej, hostingodawcy.

Odbiorcy danych (podmioty zewnętrzne) przetwarzają dane osobowe na podstawie podpisanych z Administratorem strony internetowej stosownych umów powierzenia. Podmioty te gromadzą, przetwarzają, przechowują dane osobowe zgodnie z posiadanymi regulaminami i politykami prywatności.

Przetwarzanie danych osobowych Usługobiorców i Użytkowników strony internetowej
www.przem-bud.pl Administrator powierza następującym podmiotom:
b.center Bartosz Kaczmarek, ul. Kossaka 117, 64-920 Piła, NIP: 7642435045, REGON: 301172998 – w celu obsługi informatycznej strony.

8. Prawa Osób, Których Dane Dotyczą (Prawa Użytkowników)

Użytkownik ma następujące prawa związane z przetwarzaniem Danych Osobowych:

I. Prawo dostępu do danych realizowane na podstawie art. 15 RODO.
Użytkownik w każdym czasie może zgłosić się do Administratora w celu potwierdzenia czy jego dane są przetwarzane, a jeśli ma to miejsce Użytkownik ma prawo:

  • do uzyskania dostępu do danych osobowych,
  • do otrzymania informacji o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Użytkownika albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach jakie przysługują Użytkownikowi/Użytkownikom na mocy RODO (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską,
  • do uzyskania kopii swoich danych

II. Prawo do sprostowania danych realizowane na podstawie art. 16 RODO.
Użytkownik ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Ma również prawo do żądania uzupełnienia swoich danych osobowych. Aby sprostować lub uzupełnić swoje dane osobowe prosimy o przesłanie informacji na adres poczty elektronicznej strony internetowej.

III. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – realizowane na podstawie art. 17 RODO.
Użytkownik może wystąpić z żądaniem do Administratora o usunięcie wszystkich lub niektórych jego danych,
Użytkownik ma prawo żądania usunięcia jego danych osobowych, gdy:

  • dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
  • wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o zgodę Użytkownika,
  • wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania swoich danych w celach marketingowych,
  • dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator
  • dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego,
  • pomimo zgłoszenia przez Użytkownika żądania usunięcia danych osobowych w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator,
  • usunięcie danych osobowych lub zaprzestanie ich przetwarzania przez Administratora może skutkować brakiem możliwości realizacji usług świadczonych za pośrednictwem strony internetowej lub ograniczeniem możliwości korzystania z funkcjonalności strony

     


IV. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz prawo do cofnięcia zgody realizowane na podstawie art. 7. ust. 3 RODO

  • Użytkownik akceptując oświadczenia umieszczone przez Administratora w interaktywnych formularzach dostępnych na stronie strony internetowej, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych w określonych celach,
  • Użytkownik ma możliwość wyrażenia zgody na przetwarzanie jego danych w dodatkowych celach poprzez zaakceptowanie oświadczeń nieobowiązkowych zaproponowanych w formularzach dostępnych na stronie strony internetowej,
  • Użytkownik ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jaką udzielił Administratorowi, cofnięcie zgody będzie miało skutek od momentu wycofania zgody,
    cofnięcie zgody nie spowoduje żadnych negatywnych konsekwencji dla Użytkownika, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator może świadczyć jednie za zgodą, cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych osobowych dokonywane przez Administratora zgodnie z prawem przed jego cofnięciem.

 

V. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych realizowane na podstawie art. 21 RODO
Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes, przesłana przez Użytkownika w formie wiadomości e-mail rezygnacja z otrzymywania informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oznacza sprzeciw Użytkownika na przetwarzanie jego danych, w tym profilowania tych celach, jeśli Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej zezwalającej na przetwarzanie danych Użytkownika a wniesiony sprzeciw okaże się zasadny dane osobowe wobec których został wniesiony sprzeciw zostaną usunięte.

VI. Prawo do zgłoszenia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych realizowane na podstawie art. 18 RODO
Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia swoich danych osobowych, gdy:

  • kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych- Administrator danych osobowych ograniczy
  • przetwarzanie danych osobowych na czas pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych,
  • przetwarzanie danych osobowych Użytkownika jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych osobowych Użytkownik żąda ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
    dane osobowe Użytkownika przestały być potrzebne do celów przetwarzania, ale są one potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Użytkownika,
  • gdy Użytkownik zgłosił sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych – wówczas ograniczenie przetwarzania następuje do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione interesy po stronie Administratora danych osobowych są nadrzędne wobec podstaw wskazanych w sprzeciwie Użytkownika.

 

VII. Prawo do żądania przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO)
Użytkownik ma prawo do otrzymania od Administratora swoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz do przesłania ich innemu Administratorowi danych osobowych.

Użytkownik ma prawo również zażądać, aby to Administrator danych osobowych przesłał bezpośrednio dane osobowe Użytkownika/ Użytkownika innemu Administratorowi (o ile jest to technicznie możliwe).

Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO

9. Mechanizm Cookies i Inne Technologie Śledzące

Strona internetowa używa niewielkich plików zwanych cookies (ciasteczka), są one zapisywane i przechowywane na komputerze lub innym urządzeniu końcowym Użytkowników strony jeśli przeglądarka internetowa na to pozwala. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na Urządzeniu oraz przypisaną wartość.

Cookies stosowane są w celu optymalizacji procesu korzystania ze strony, w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób korzystania Użytkowników ze strony internetowej, co umożliwia ulepszanie struktury strony internetowej. Są one również niezbędne do utrzymania sesji Użytkownika po opuszczeniu przez Niego strony internetowej.

Administrator wykorzystuje dwa typy plików cookies:

  • cookies sesyjne (tymczasowe): są przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika,
  • cookies trwałe: są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.

Użytkownik w dowolnym momencie, wykorzystując przeglądarkę internetową z której korzysta, może zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, w tym może zablokować możliwość gromadzenia plików cookies. Takie działanie może utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z usług i narzędzi strony internetowej, w tym uniemożliwić złożenie zamówienia.

Jeśli Użytkownik podejmie decyzję, iż nie zgadza się na wykorzystywanie pików cookies w opisanych powyżej celach w każdej chwili może usunąć je ręcznie. Szczegółowa instrukcja postępowania i informacje dotyczące cookies zawarte są w menu pomocy przeglądarki internetowej, z której aktualnie korzysta Użytkownik. Przykładowe przeglądarki internetowe obsługujące wspomniane pliki cookies to: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari, Microsoft

Niektóre podmioty zewnętrzne działające w ramach strony internetowej umożliwiają Użytkownikom wycofanie zgody na gromadzenie i wykorzystywanie przez nie danych na potrzeby reklam bazujących na aktywności Użytkownika. Więcej informacji na ten temat i możliwość dokonania wyboru znajduje się na przykład na stronie internetowej: youronlinechoices.com.

10. Środki Bezpieczeństwa

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych użytkownika przed nieuprawnionym dostępem, ujawnieniem, zmianą lub zniszczeniem. W Serwisie stosowane są m.in. protokół SSL/TLS (szyfrowanie komunikacji), firewalle oraz regularne kopie zapasowe.

11. Zmiany w Polityce Prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności może być aktualizowana. O wszelkich zmianach będziemy informować poprzez publikację nowej wersji Polityki Prywatności na stronie Serwisu. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji.

12. Postanowienia Końcowe

Niniejsza Polityka Prywatności może być aktualizowana. O wszelkich zmianach będziemy informować poprzez publikację nowej wersji Polityki Prywatności na stronie Serwisu. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji.